Preview

Tuberculosis and socially significant diseases

Advanced search

INTEGRATION OF THE GRADUATE AND POSTGRADUATE EDUCATION IN PHTHISIOLOGY

Abstract

On the basis of the high medical school goals, the main practical problems of the TB-control system and necessity of the Federal State educational standard (generation III) implementation the features of the education in Phthisiology on the different level were analyzed. The up-to-date techniques in graduate and postgraduate education in Phthisiology were considered. The paths of development of the Phthisiology instruction in high medical school as the basic medical specialty on the assumption of high school and health care systems reformation were described.

About the Authors

A. V. Elkin
ГБОУ ВПО «Северо-Западный медицинский университет им. И.И. Мечникова Минздрава России»
Russian Federation


T. N. Solovieva
ГБОУ ВПО «Северо-Западный медицинский университет им. И.И. Мечникова Минздрава России»
Russian Federation


M. M. Altunina
ГБОУ ВПО «Северо-Западный медицинский университет им. И.И. Мечникова Минздрава России»
Russian Federation


K. G. Tyarasova
ГБОУ ВПО «Северо-Западный медицинский университет им. И.И. Мечникова Минздрава России»
Russian Federation


References

1. Батышев С.Я. Блочно–модульное обучение. – М.: Транс–сервис, 1997. − 225 с.

2. Высшее образование в ХХI веке: подходы и практические меры. Рабочий документ. Всемирная конференция ЮНЕСКО по высшему образованию. – Париж, 1998. − 93 с.

3. Гареев В.М., Куликов С.И., Дурко Е.М. Принципы модульного обучения // Вестник высш. школы. – 1987. – № 8. – С. 30.

4. Карпов В.В., Катханов М.Н. Инвариантная модель интенсивной технологии обучения при многоступенчатой подготовке в ВУЗе. – М.; СПб.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 1992. − 141 с.

5. Кукосян О.Г., Князева Г.Н. Концепция модульной технологии обучения в системе ДПО: Метод. пособие. – Краснодар, 2001. – 29 с.

6. Синицын В.А., Шевелева Л.В. Модульная система обучения в современных тенденциях развития образовательной системы // Ползуновский альманах. – 2009. – № 4. – С. 17–20.

7. Юцявичене П.А. Теория и практика модульного обучения. – Каунас: Швиеса, 1989. − 271 с.

8. Russell J.D. Modular Instruction. – Minneapolis, Min.: Burgess Publishing Company, 1974. − 164 p.


Review

For citations:


Elkin A.V., Solovieva T.N., Altunina M.M., Tyarasova K.G. INTEGRATION OF THE GRADUATE AND POSTGRADUATE EDUCATION IN PHTHISIOLOGY. Tuberculosis and socially significant diseases. 2014;(1-2):26-31. (In Russ.)

Views: 15


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2413-0346 (Print)
ISSN 2413-0354 (Online)