Training on phthisiology for pediatricians in medical high school: actual problems of contemporary education
Abstract
The medical high school generate one of the most massive and socially meaningful group of intellectuals. The pediatricians’ education in medical high school’s phthisiology department includes the system of professional knowledge, skills and abilities, development of clinical thinking. Basic knowledge, which students obtain during the education, determined by the current state of phthisiology, pulmonology, paediatrics and other related subjects, and by practical public health needs in tuberculosis control.
About the Authors
V. A. StakhanovRussian Federation
O. K. Kiselevitch
Russian Federation
A. N. Yusubova
Russian Federation
E. D. Zubova
Russian Federation
References
1. Дианкина М.С. Профессионализм преподавателя высшей медицинской школы. Психолого-педагогический аспект. – М., 2002. – 254 с.
2. Пешев Л.П., Ляличкина Н.А. Реальные пути повышения качества высшего медицинского образования в России // Современные проблемы науки и образования. – 2017.– № 5. – С. 250.
3. Рабочая программа дисциплины «Фтизиатрия», направление подготовки 31.05.02 «Педиатрия», направленность образовательной программы «Педиатрия». – М. – 2016.
4. Сарсенбаева С.С. Качество образования в медицинском вузе: определение, проблема, пути решения // Вестник КазНМУ. – 2013. – № 4 (2). – С. 94-101.
5. Стаханов В.А., Киселевич О.К. и др. Принципы и особенности преподавания фтизиатрии на педиатрическом факультете медицинских вузов // Проблемы туберкулеза. – 2001. – № 1. – С. 66-67.
6. Стаханов В.А., Киселевич О.К. Кафедре фтизиатрии Российского научно-исследовательского медицинского университета им. Н.И. Пирогова – 90 лет // Туберкулез и социально значимые заболевания. – 2019. – № 3. – С. 91-95.
Review
For citations:
Stakhanov V.A., Kiselevitch O.K., Yusubova A.N., Zubova E.D. Training on phthisiology for pediatricians in medical high school: actual problems of contemporary education. Tuberculosis and socially significant diseases. 2020;(2):55-59. (In Russ.)